Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArthur, Winfred, Jr.; Hart, Darren
TitelEmpirical Relationships between Cognitive Ability and Computer Familiarity.
QuelleIn: Journal of Research on Computing in Education, 22 (1990) 4, S.457-63Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Ability; Computer Literacy; Computer Uses in Education; Correlation; Higher Education; Predictor Variables; Sex Differences; Raven Progressive Matrices
AbstractDiscussion of computer usage and familiarity focuses on an empirical study of college students that investigated the relationship between computer familiarity and cognitive ability. Results are reported that indicate a positive correlation between high scores on cognitive ability tests and computer usage, but no gender differences are reported. (23 references) (LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: